Wiadomości
„Imielin 20 lat w obiektywie 1995 – 2015” - konkurs fotograficzny
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„Imielin 20 lat w obiektywie 1995 – 2015”
- Organizatorzy Konkursu
Organizatorem Konkursu jest Miejskie Centrum Kultury w Imielinie z siedzibą: 41-407 Imielin, ul. Imielińska 92 (zwany dalej „Organizatorem”).
Współorganizatorem Konkursu jest:
Urząd Miasta Imielin z siedzibą: 41-407 Imielin, ul. Imielińska 81.
Organizator oraz Współorganizator Konkursu zwani są dalej łącznie „Organizatorami”.
- Cel Konkursu
Celem konkursu jest stworzenie zbioru zdjęć Imielina, które pokażą atuty, moc twórczą i możliwości naszego miasta, a dzięki temu pozwoli na utrwalenie 20-letnich zmian w krajobrazie. Organizatorzy chcą pokazać rejon takim, jakim widzą go jego mieszkańcy: oryginalne i nieopatrzone ujęcia znanych miejsc, zakątki odkryte tylko przez nielicznych, najnowsze i najmodniejsze miejsca oraz zielone ostoje.
Konkurs fotograficzny „Imielin 20 lat w obiektywie 1995 - 2015” pozwoli na stworzenie zbioru, który może zostać wykorzystany na promocję naszego miasta i regionu.
- Czas trwania Konkursu
Konkurs zostanie przeprowadzony w okresie od dnia 16 stycznia 2015 r. do dnia 27 lutego 2015 r.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie pracy w ostatecznym terminie do 27 lutego 2015 r.
- Uczestnicy Konkursu
Konkurs adresowany jest do wszystkich fotografujących – amatorów i profesjonalnych twórców – bez względu na wiek i miejsce zamieszkania, za wyjątkiem pracowników Organizatorów oraz innych podmiotów współpracujących przy organizacji i przeprowadzaniu Konkursu.
Złożenie pracy jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu konkursu.
- Kategorie konkursowe
Każdy z uczestników może nadesłać dowolną liczbę prac w trzech kategoriach konkursowych:
- collage,
- zdjęcia pojedyncze,
- zestawy wielozdjęciowe (liczba zdjęć w jednym zestawie nie może przekraczać 3 sztuk, które będą traktowane jako jedna praca – pod warunkiem wyraźnego ich oznakowania jako zestaw).
- Zdjęcia konkursowe
Do konkursu mogą być zgłoszone zdjęcia, które w sposób oczywisty nawiązują do celu konkursu, o którym mowa w pkt 2. Zgłoszone mogą zostać zdjęcia zarówno dotychczas opublikowane jak i nieopublikowane, jednakże z wyłączeniem zdjęć zgłoszonych do innego konkursu.
Zdjęcia zgłaszane do Konkursu mogą zostać poddane obróbce cyfrowej odpowiadającej zabiegom stosowanym w ciemni fotograficznej, polegających na rozjaśnianiu, kontrastowaniu, redukcji koloru, wypalaniu itp.
Nie można zgłaszać fotografii wyłącznie w formie cyfrowej, nie można tez przesyłać fotografii mailem.
Wydruki fotografii na papierze fotograficznym powinny mieć format nie mniejszy niż 24 x 30 cm.
Zgłaszane do konkursu fotografie należy opisać na odwrocie (na papierze przylepnym) danymi teleadresowymi wraz z podaniem numeru telefonu i – przypadku nadsyłania większej liczby prac - kolejnym numerem.
Na zdjęciach tworzących zestaw należy dokładnie podać kolejność oznaczoną alfabetycznie (dane teleadresowe wraz z podaniem numeru telefonu – numer pracy – foto: A, B, C).
Prace powinny być umieszczone w kopercie opatrzonej danymi teleadresowymi wraz z podaniem numeru telefonu.
Złożenie pracy na konkurs jest równoznaczne ze zgodą na publikację pracy w wydawnictwach wszelkiego typu, wydawanych przez organizatora oraz w Internecie z poszanowaniem niemajątkowych praw autorskich. Dane osobowe uczestników będą wykorzystane wyłącznie w celu wyłonienia zwycięzcy i przyznania nagrody.
Prace przechodzą na własność organizatora i nie będą zwracane.
- Jury Konkursu
Fotografie zgłoszone do konkursu zostaną poddane ocenie jury, którego skład zostanie ustalony przez organizatorów i podany do publicznej wiadomości na stronie internetowej organizatora po upływie terminu zgłaszania zdjęć do konkursu.
Obrady jury odbędą się w terminie i miejscu określonym przez organizatorów i będą niejawne.
Decyzje jury są ostateczne i wiążące dla wszystkich uczestników. Od decyzji jury konkursu nie przysługuje odwołanie. Opinie jury konkursu o poszczególnych zdjęciach nie są udostępniane. Jury uprawnione jest, w uzasadnionych przypadkach, do przeniesienia zdjęcia do innej kategorii, niż zaproponowana przez uczestnika.
- Rozstrzygnięcie oraz Laureaci Konkursu
Spośród zdjęć zgłoszonych do konkursu jury wybierze nie więcej niż 15 zdjęć w każdej z 3 kategorii konkursowych.
Jury wyłoni laureata nagrody głównej. Ponadto jury wyłoni zwycięzcę oraz zdobywcę drugiego miejsca w każdej z 3 kategorii konkursowych.
Zastrzega się, iż jury ma prawo nie wybrać laureata nagrody głównej oraz pierwszego bądź drugiego miejsca. Ponadto jury ma możliwość przyznania ex aequo pierwszego lub drugiego miejsca.
Za zapewnienie nagród odpowiada Organizator
Termin i miejsce ogłoszenia wyników Konkursu oraz wręczenia nagród zostaną ustalone przez organizatora i ogłoszone na stronie internetowej.
- Prawa autorskie
Z chwilą przesłania zdjęć do Organizatora Uczestnik:
- oświadcza, iż jest wyłącznym twórcą zdjęć w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przysługują mu wszystkie prawa autorskie do tychże zdjęć, które nie są obciążone żadnymi prawami ani roszczeniami osób trzecich;
- oświadcza, iż zdjęcia nie naruszają jakichkolwiek praw ani dóbr osobistych osób trzecich, a także iż uzyskał zezwolenia wymagane prawem zgody osób przedstawionych na zdjęciach na rozpowszechnianie ich wizerunku w ramach konkursu oraz w zakresie poniższej licencji;
- udziela organizatorom nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej czasowo ani terytorialnie, niepodlegającej wypowiedzeniu i podlegającej zbyciu licencji (z prawem do udzielania dalszej licencji) na korzystanie ze zdjęć, które mogą zostać wykorzystane na promocję naszego miasta i regionu z poszanowaniem niemajątkowych praw autorskich.
- Dane osobowe
Przystępując do konkursu, każdy jego uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie i celu niezbędnym dla przeprowadzenia konkursu z jego udziałem. Zgoda jest dobrowolna, jest jednak niezbędna dla udziału w konkursie.
Administratorem danych osobowych uczestników jest organizator. Osoby, których dotyczą w/w dane, mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, w szczególności przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) w zakresie i celu niezbędnym dla przeprowadzenia i realizacji konkursu z udziałem danego uczestnika oraz celów konkursu, ewentualnego dostarczenia nagrody oraz umieszczenia danych osobowych uczestnika na liście laureatów konkursu, a także w zakresie niezbędnym dla wykonywania przez organizatora oraz współorganizatora uprawnień wynikających z udzielonej przez uczestnika konkursu licencji.
W/w dane będą także udostępniane w szczególności podmiotom związanym z konkursem i jego tematyką, w szczególności w zakresie i celu związanym z realizacją konkursu i jego tematyką, a także prezentacją jego uczestników i laureatów oraz ich prac konkursowych.
W zakresie i celu niezbędnym dla przygotowania, realizacji, promocji, reklamy i dokumentacji konkursu dane osobowe uczestników mogą być udostępniane osobom trzecim.
- Postanowienia końcowe
Zgłoszenie zdjęć do Konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego regulaminu.
Decyzje w sprawach nieobjętych regulaminem konkursu podejmują organizatorzy.
W sprawach nieuregulowanych regulaminem konkursu stosuje się przepisy prawa polskiego.
Imielin, dnia 16 styczeń 2015 r.